Välkommen till Vinir KM 2025!

Årets klubbmästerskap kommer att hållas på Klevsviks Gård den 21 september.

 

Incheckning

Incheckning sker via sms dagen före tävlingen lördag 20 september kl 15 till kl 18 via sms till Tuija Riuttanen på 0707663588. Bekräftelsen på att du är incheckad kommer som svar på ditt sms under dagen. Nedan står allt som du behöver skicka in.

 

För att få vara med och tävla ska du skicka följande:

• Ryttarens namn

• Bild på framsidan av passet

• Bild på vaccinationsintyg samt giltig grundvaccination

• Bild på ifylld ryttarförsäkran

• Bild på giltig ryttarlicens 

 

Parkering 

Följ skylten från vägen för “Islandshäst evenemang” och kör sedan mot gården. Parkering finns i grushagen på vänster sida, parkeringsvakter kommer finnas på plats och guida er. Följ deras instruktioner så att alla får plats. Ingen infart över gården för transporter.
Se karta i separat inlägg, som kommer inom kort.

 

Hagar

Det kommer finnas möjlighet till att bygga hage på angiven plats. Önskar du bygga hage, swishas kostnaden på 50 kr/hage till 0730-396820, Lina Gustavsson. Information kring betalning samt hur hagen ska byggas finns även på plats. Ange hästens namn i swish betalningen. Hagen får inte lov att byggas på sidan mot ovalbanan! Bygg hagen vid staketet längs med bilvägen och med en bredd på max 4-5 meter för att inte bygga för nära banan. Alla ansvarar för att mocka ut hagen efter sin häst.

 

Ordningsregler

För att minimera risken för smittspridning, undvik att låta hästarna hälsa på varandra samt klappa inte andras hästar. Då Stall Klevsvik är ett privatstall ber vi er vänligen respektera att det är förbjudet att gå in i stallet eller in i hagarna till gårdens hästar. Detta för att minimera smittorisken och skaderisken. Alla medföljande hundar måste vara kopplade hela tiden. Givetvis städar du efter din hund om den skulle göra något ifrån sig på plats.
Stall Klevsvik är en rökfri anläggning vilket vi vänligen ber er att respektera.

 

Ryttarmöte - kl 09:15 (tävlingen börjar kl 09:30)

Ryttarmöte hålls utanför stugan innan första start och är att rekommendera för alla ryttare. Där kommer vi att välja ryttarrepresentant och ni får chansen att ställa frågor till domarna. 

 

Funktionärer

Funktionärer och domare kommer att få all information i ett separat forum inför tävlingen och kommer behöva vara på plats i god tid innan tävlingen börjar. Lunch får alla heldagsfunktionärer i cafét. Det finns vegetariskt, gluten- och laktosfritt alternativ.

Alla funktionärer som stannar tills tävlingens slut förväntas hjälpa till att städa undan, desto fler vi är som hjälps åt desto snabbare blir vi klara! Vi kommer att ha ett funktionärs lotteri på slutet av dagen för alla funktionärer som hjälpt till hela dagen med fina priser!

Ett stort tack till alla som ställer upp som funktionärer på Vinir KM 2025, utan er hade tävlingen inte varit möjlig!

 

Domare

Våra domare för dagen är Therese Löwenberg, Elin Vidberg och Karin Åkerström.

 

Café

I cafét kommer vi sälja fika, dryck och mat. Finns hembakat till kaffet och grillat till lunch.
Betalning sker via swish till Vinir på 123 024 1398. Numret kommer även finnas på plats i caféet. Vid allergi, fråga cafépersonalen. 

 

Framridning

Framridningen kommer att vara i den gamla paddocken framför den röda stugan samt på gräsvägen bredvid hagarna och även bredvid collectingring.

 

Ingång till banan och collectingring

Ingången till banan och collectingring kommer att vara på kortsidan närmast stallet bredvid sekretariatet/speakerbåset.
PS: Tänk på att inte gå in i collectingring innan ditt namn blivit uppropat.

 

Strykningar

Om du vill stryka dig anmäls det i sekretariatet senast 1 timme innan klassen startar. Vill du stryka dig innan tävlingsdagen görs det via sms till Jan på 0708-787727. Man får 80% av anmälningsavgiften tillbaka mot uppvisat läkar- eller veterinärintyg.

 

Övrigt

  • Toalett finns runt hörnet utanför stallet och nära caféet vid maskinhallen. 
  • Vatten till hästarna finns på angiven plats nära parkeringen. 
  • Vid frågor på tävlingsdagen är ni välkomna att fråga funktionärerna som finns på plats i Vinir-västar. Ta gärna med egen stol att sitta på.

 

Preliminärt tidsschema

Startlistor samt tidsschema kommer att finnas och ständigt uppdateras i appen HorseDay. Dessa kommer även läggas ut i ett separat inlägg på Facebook och uppdateras därefter fram tills tävlingsdagen. Enbart starttiden för ryttarmötet och första klassen T5 kommer att vara fasta, resterande tider kan komma att ändras. Vi gör allt vi kan för att hålla tiderna så gott det går. Alla eventuella ändringar kommer informeras om på plats. För att underlätta, se till att vara på plats i collectingring när det är din tur, meddela i god tid innan eventuella strykningar och håll koll om din klass blir försenad.

Detta året är samtliga klasser ihopslagna så att ungdomar och vuxna rider tillsammans. Detta för att undvika att ekipage rider själva på banan. Prisutdelningen sker separat för ungdomar och vuxna, direkt efter avslutad klass. I appen HorseDay kommer resultaten också vara ihopslagna för ungdomar och vuxna.

 

Barnklass: Så kul att vi har barnklass även detta året. De rider en och en på banan och väljer om de vill ha ledare eller inte med sig.

 

Tävlingsledare: Lina Gustavsson

Vid frågor nås jag på mail Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller telefon 0730-396820.

 

Välkomna!